Dynamisch plannen op verschillende resources

In het dynamische planbord bepaal je zelf op welke resource je een bon aanmaakt. Denk hierbij aan:

  • Medewerker

  • Klant

  • Project

Het voordeel van de ze dynamische opzet is dat een ingeplande bon op bijvoorbeeld medewerkerniveau ook automatisch zichtbaar is bij de gekoppelde klant of project.

Koppel je bijvoorbeeld een voortuig of machine aan de bon? Dan zie je direct of deze al in gebruik is - handig voor het plannen van capaciteit en bezetting.

Instellingen aanpassen

Volg deze stappen om je resources te beheren:

  1. Ga naar instellingen

  2. Kies planning

  3. Open het tabblad Resource

  1. Welke resources wil je gebruiken?

    Aan de linkerkant van het scherm geef je aan welke resources je actief wilt hebben in het planbord. Gebruik je bijvoorbeeld nooit voertuigen of machines? Dan kun je deze eenvoudig uitschakelen, zodat je planbord overzichtelijk blijft.

  2. In welke volgorde toon je resources?

    In de middelste kolom bepaal je per resource de volgorde waarin deze wordt weergegeven in het planbord. Je kunt kiezen voor:

    • Eigen sortering (bijvoorbeeld op naam of afdeling)

    • Sortering op basis van toegevoegde bonnen (bijvoorbeeld degene met de meeste openstaande bonnen bovenaan)

  3. Wil je resources groeperen?

    In de rechterkolom stel je in of resources gegroepeerd moeten worden. Dit zorgt voor extra structuur, bijvoorbeeld door medewerkers te groeperen per team of per locatie.