Contractgegevens instellen per medewerker (Personeelszaken)
Na het activeren van de functie Personeelszaken is het belangrijk om per medewerker de juiste contractgegevens in te voeren. Alleen dan kan TimeKing de gewerkte uren en verlofregistraties correct berekenen.
In dit artikel lees je hoe je dit eenvoudig instelt.
Ga naar:
Menu
Personeelszaken
Alle medewerkers
Contractgegevens instellen
Selecteer een medewerker waarvan je het contract wilt instellen.
Klik vervolgens op het tabblad ‘Contracten’.
Klik linksboven op ‘Maak contract’ om een nieuw contract aan te maken.
Vul het contract in
Je wordt doorgestuurd naar een nieuw scherm waar je de contractdetails kunt invoeren. Denk hierbij aan:
Start- en einddatum van het contract
Aantal contracturen per week
Standaard werkdagen
Bovenaan zie je daarnaast nog twee extra tabbladen:
Aanvullende instellingen (zoals verlofrechten of toeslagen)
Rooster (indien van toepassing)
Vergeet niet om alle gegevens op te slaan zodra je klaar bent.
Met deze instellingen zorg je voor een correcte urenberekening én een goed werkende verlofadministratie.